Recenzie: Academia Vampirilor #1 (RICHELLE MEAD)

septembrie 15, 2017


Prietenia e nemuritoare
Academia Sf. Vladimir nu este o şcoală ca oricare alta, ci un loc secret, ascuns în străfundurile pădurilor din Montana, în care moroii (vampiri vii şi muritori) sunt educaţi în tainele magiei, iar tinerii dhampiri (jumătate oameni, jumătate vampiri) sunt antrenaţi să-i apere pe aceştia de atacurile sângeroase ale strigoilor (morţi vii), cei mai înspăimântători şi mai periculoşi vampiri.

Rose Hathaway, o fată dhampir, se pregăteşte să devină gardă de corp pentru prietena ei cea mai bună, prinţesa moroi Lissa Dragomir. Antrenamentul pentru lupta cu strigoii este unul dur şi epuizant, iar, pe lângă intrigile şi comploturile din Academie, situaţia ei se complică din cauza unei idile tăinuite şi interzise.
Având o legătură psihică ieşită din comun, cum nu s-a mai întâlnit de secole, cele două eroine încearcă să facă faţă ameninţărilor…

Data apariției: 2014
Autor: Richelle Mead (Michigan, SUA, - n. 12 noiembrie 1976)
Gen: Fantasy
Nr. pagini: 384



      Nu credeam că voi mai apuca să citesc această serie pentru că, știți voi, sunt lucruri mai importante pe care le poți citi la vârsta asta, dar știți ce? I enjoyed it! 
Dacă mi-a plăcut nespus, asta nu pot spune, dar mă bucur că am avut ”curajul” de a lua această decizie și sunt surprinsă de faptul că vreau să văd ce se va întâmpla în continuare.

      Pentru că am văzut filmul (din cauza căruia am vrut să citesc seria) totul a fost plictisitor pentru că știam ce se va întampla; ceea ce rezultă că cei care au făcut filmul chiar sunt tari. 

      Povestea începe cu Rose Hathaway, o adolescentă ce moștenește genele puternice ale vampirilor, dar în același timp și genele oamenilor, ceea ce o face imună la razele soarelui și în acelși timp îi dă și un astept mai ”viu”. Acest mix se numește dhampir (mit luat din folclorul slavic). Aceasta, împreună cu alții ca ea, au misiunea de a apăra vampirii, dar în cea mai mare măsură moroii (vampirii din familiile regale, aceștia având întâietate când venea vorba de pază). 

     După o aventură de 2 ani în care Rose și viitorul ei probabil moroi, Lissa Dragomir, și-au petrecut viața ascunse în libertate, sunt prinse și readuse la Academia Sf. Vladimir unde vor intra din nou în monotonia vieții de școală-internat. Cel puțin asta cred ele.

      În primul rând o avem pe Rose care începe antrenamentele cu Dimitri (unul dintre cei mai buni gardieni). Aici avem parte de multă aventură, mult suspans și un început de poveste de dragoste interzisă.

      În ceea ce o privește pe Lissa, ea are probleme mai grave. Ajunsă înapoi în Academie, viața nu mai este așa cum și-o amintea, ea nu mai era una dintre personajele importante și populare, ci una căruia lumea încercă să îi facă rău.

      Împreună, cele doua prietene luptă împotriva unui inamic ”invizibil” și sunt ajutate, în cea mai mai măsură, de către legătura dintre ele - Rose îi poate intra în minte Lissei, poate vedea ce vede ea, poate simți ce simte ea. Un lucru bun pentru viitorul lor împreună, ca garda de corp și moroi, dar nu în toate cazurile, mai ales când șcenele se înfierbântă puțin. 


      Iar dacă tot am adus vorba de căldură, veți face cunoștință cu multe personaje interesante, unul dintre ele fiind Christian Ozera.  

      Nu pot să mint și să spun că această ”ficțiune de 15 ani” sau cum vreți s-o numiți nu m-a captivat pentru că a făcut-o între-un fel sau altul. Nu aș recomanda acest volumul dacă ați văzut deja filmul pentru că este identic, așa că mai bine treceți direct la volumul 2.


2/5

„La ce mă gândeam?Eram sărită din minți? Stânjenită,mi-am ascuns emoțiile prin atitudine.
- Vezi ceva ce-ți place?am întrebat.
- Îmbracă-te.”

„ - Ah. Deci din cauza asta ești aici. Ca să-ți plângi de milă.
   -Nu glumesc. Vorbesc series.  El ridică din umeri și se sprijini nepăsător de un perete înclinat.
   - Și eu la fel. Ador autocompătimirile. Păcat că n-am adus batiste. Despre ce vrei să te plângi mai întâi? Că o să-ți ia o zi întreagă să redevii populară? Că va trebui să aștepți două săptămâni înainte ca Hollister să-ți expedieze niște haine noi? Dacă plătești pentru livrare cu prioritate, s-ar putea să nu dureze așa de mult.”

„- Nu.Dacă îmi îngădui să te iubesc n-o să mă arunc în fața ei. O să mă arunc în fața ta.”

You Might Also Like

2 comentarii

  1. Multumim de recomandare! :)
    Daca vrei. în fiecare luni avem clubul "Citate favorite"
    Te poti înscrie în tabelul de pe blogul Zinei cu o recenzie sau doar cu citate favorite! Sper sa ne întalnim luni acolo! Sa ai un weekend placut! :)

    RăspundețiȘtergere