Recenzie: Atingerea umbrei (Academia Vampirilor #3) RICHELLE MEAD

octombrie 13, 2017


CE S-AR ÎNTÂMPLA DACĂ DÂND GHES INIMII, ROSE ȘI-AR PIERDE CEA MAI BUNĂ PRIETENĂ PENTRU TOTDEAUNA?
Lissa Dragomir este o prințesă moroi, cu un rarisim dar de a stăpâni magia spiritului. Ea trebuie apărată în orice moment de strigoi (morții vii), cei mai fioroși vampiri. Puternicul amestec de sânge omenesc și vampiresc din venele Rosei Hathaway, cea mai bună prietenă a Lissei, o face să fie dhampir. Rose și-a dedicat viața unei misiuni mai mult decât primejdioase: s-o apere pe Lissa de strigoi, care și-au jurat s-o facă asemeni lor. 
O premoniție întunecată încolțește în mintea lui Rose și umbre fantomatice prevestesc un rău cumplit ce se apropie tot mai mult de porțile de fier ale Academiei. Strigoii strâng cercul și cer răzbunare pentru viețile luate de Rose. Într-o luptă mai aprigă decât cel mai înfricoșător coșmar, Rose va trebui să aleagă între viață, dragoste și cele doua ființe care contează cel mai mult pentru ea… dar oare alegerea ei înseamnă că doar unul dintre ei va supraviețui?


Data apariției: 2012
Autor: Richelle Mead (Michigan, SUA, - n. 12 noiembrie 1976)
Gen: Fantasy
Nr. pagini: 270



”Nu ești cam mare pentru fantasy-uri cu vampiri? Lol”. Ete ca nu sunt. Cel puțin nu până termin seria asta, mi s-a pus pata pe ea. Am impresia că volumele sunt din ce în ce mai bune (pentru un fantasy cu vampiri), oare vor merge ascendent până la final? Vom vedea... 

Dacă în primele doua cărți ne-am obișnuit cu atmosfera de campus, cu dhampitii și moroii deopotrivă, acum începem să intrăm cu adevărat în acțiune. Perioada de examene continuă, iar al doilea test constă în munca pe teren. Tuturor dhampirilor din ultimul an li se va da în grijă câte un moroi, în tot acest timp ei trebuie să îi apere pe cei pe care îi au repartizați de așa-zisele atacuri ale strigoilor (aka gardienii profesori din incintă). 


De la început apare o neînțelegere pentru că Rossei nu îi este repartizată Lisa, cum era de așteptat, ci altcineva. Acest conflict se diminuează într-un final când, în cele din urmă, Rosse acceptă înfrângerea și urmează un proces în care ea se acomodează cu noul ei moroi. Din punctul meu de vedere totul este în regulă, dar legătura dintre cele două face situația mai dificilă. 

Dacă în volumul precedent amintim de Adrian Ivashkov, nu trebuie să îl uităm pentru că își ia catrafusele și se mută în Academie, descoperind împreună cu Lisa bogăția de putere pe care o oferă spiritul (elementul lor).

Acțiunea se desfășoară mai mult spre sfărșitul acestei părți când avem de-a face cu un atac al strigoilor chiar în incinta Academiei, o ambuscadă care răsare chiar după, cred eu, cel mai incitant moment pe care toți/toate îl așteptam. E de ajuns să spun doar numele Rossei și a lui Dimitri. 


Despre triunghiul amoros dintre Rosse, Dimitri și Adrian nu pot spune mare lucru pentru ca, mie personal,
mi se pare că nu există. Într-adevăr, Adrian o curtează pe Rosse, dar ea nu îi împărtașește nici măcar 10% din afecțiune și îi demonstrează asta de nenumărate ori. Prin urmare, nu văd un triunghi amoros aici. 

Sfărșitul mi-a rupt inima și chiar cred că nu era nevoie. După atacul inamicului, gardienii ripostează ducându-se după strigoi în ascunzătoare. Pierderile sunt enorme, iar universul nostru creat de această serie se va prăbuși, se va face praf și pulbere. 

Este un volum plin de acțiune, romantism și un plot twist imens (pentru o carte cu vampiri). Conștiința mea cere cărți legate de domeniul meu, poate și psihologie, dezvoltare personală, dar inima îmi cere să termin această serie neapărat. 

Pe data viitoare!


4/5

”Existăm clipă cu clipă, neștiind niciodată cine va fi următorul care va părăsi lumea asta.”

Dimitri îşi frecă faţa în aproprierea ochiului, în timp ce eu speram să nu-i fi provocat prea mult rău.
-Elevul îşi depăşeşte profesorul, glumi el. Sau, mai degrabă, îl trage în ţeapă.”

You Might Also Like

3 comentarii

  1. wow ! ce subiect !!! mulţumesc frumos pentru prezentare !

    RăspundețiȘtergere
  2. pentru anul care vine repede, repede: LA MULŢI ANI !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Numele meu este Lilian N. Aceasta este o zi foarte plină de bucurie din viața mea, datorită ajutorului pe care mi l-a dat Dr.saguru, ajutându-mă să-l recuperez pe fostul meu soț cu vraja lui magică și de dragoste. Am fost căsătorit timp de 6 ani și a fost atât de groaznic, deoarece soțul meu mă înșela cu adevărat și căuta un divorț, dar când am dat peste e-mailul Dr.saguru pe internet despre cum a ajutat atât de mulți oameni să-și recupereze fosta și ajuta la fixarea relației. și să îi facă pe oameni să fie fericiți în relația lor. I-am explicat situația mea și apoi îi cer ajutorul, dar spre surprinderea mea, el mi-a spus că mă va ajuta cu cazul meu și aici sărbătoresc acum pentru că soțul meu s-a schimbat total definitiv. El vrea întotdeauna să fie lângă mine și nu poate face nimic fără prezentul meu. Îmi place foarte mult căsnicia mea, ce mare sărbătoare. Voi continua să depun mărturie pe internet pentru că Dr.saguru este cu adevărat un adevărat jucător de vrăji. AI NEVOIE DE AJUTOR APLICĂ ACUM CONTACT CU DOCTORUL SAGURU ACUM VIA E-MAIL: drsagurusolutions@gmail.com sau WhatsApp +12098373537 El este singurul răspuns la problema ta și te face să te simți fericit în relația ta. și este, de asemenea, perfect în
    1 VRAIE DE IUBIRE
    2 CÂȘTIGĂ EX BACK
    3 FROTUL MIEREI
    4 PROMOVAREA VRAJELOR
    5 PROTECȚIA VRAJELOR
    6 VRAJA DE AFACERE
    7 VRAJA MUNCĂ BUNĂ
    8 VRAJA LOTERIEI ȘI VRAJEA CAZULUI CURȚII

    RăspundețiȘtergere